Het respectvol begeleiden van mensen die kunnen en willen werken naar een nieuwe of verbeterde werksituatie is ons op het lijf geschreven. Maar wat als de medewerker marginaal benutbare mogelijkheden heeft? Als de medewerker wel wil, maar nauwelijks kan werken? Met het haalbaarheidsonderzoek van RondomWerk wordt onderzocht of re-integratie tweede spoor traject zinvol is. Zodat de medewerker niet onnodig wordt belast met re-integratie activiteiten. En u onnodige kosten bespaart.
Kansen in kaart
Indien uit het onderzoek van de arbeidsdeskundige blijkt dat er ernstige beperkingen bij de medewerker zijn, adviseren wij het innovatieve en onderscheidende haalbaarheidsonderzoek door RondomWerk uit te laten voeren. Samen met onze werkadviseur verkent de medewerker zijn vaardigheden, persoonlijke kwaliteiten en functionele mogelijkheden. De werkadviseur brengt deze in kaart en vervolgens onderzoekt de arbeidsdeskundige van RondomWerk de externe functies.
Zo werkt het wél
Deze toetsing van de externe functies vindt plaats met een functieselectiesysteem, wat sterk overeenkomt met het CBBS systeem van UWV. Eerst vindt een globale geautomatiseerde voorselectie van beroepen plaats aan de hand van een aantal ingebrachte gegevens. Daarna vindt een professionele eindselectie plaats door de functie-eisen en de functiebelasting handmatig te vergelijken met de persoonlijke- en de functionele mogelijkheden van de medewerker.
Passende functies op de arbeidsmarkt
Hoe vaak komen de geselecteerde functies voor op de arbeidsmarkt? Kan de medewerker voldoen aan de functie-eisen? De geselecteerde functies worden vervolgens door de werkadviseur in de praktijk getoetst op haalbaarheid en aanwezigheid op de arbeidsmarkt en vastgelegd in de rapportage haalbaarheidsonderzoek.
Deskundigenoordeel UWV
Natuurlijk denken onze werkadviseur en arbeidsdeskundige met u mee in het vervolgadvies. En als de conclusie is dat er geen of zeer marginale bemiddelingsmogelijkheden zijn, dan volgt veelal het advies om de re-integratie inspanningen te laten toetsen middels een deskundigenoordeel van UWV. Zodat het tweede spoor niet onnodig hoeft te worden ingezet.
Meer weten? Neem gerust contact met ons op!